Transgenerational Scientific Biographies. The Beginnings: Encountering Helena Radlińska and Kazimiera Zawistowicz-Adamska

Marcin Kafar, Izabela Kamińska-Jatczak
NOWIS
2017; 1 (4):
ICID: 1241925
Article type: Original article
 
 
The article – focused on the exploration of the meanings of transgenerational scientific biographies – is a form of a dialogic conversation occurring between two members of the society of Łódź pedagogues. He – emerged in this society as a newcomer arriving from the world of anthropology and ethnography. She – a social pedagogue –made her way there from the circle of the family social work field. In spite of having different disciplinary origins, carrying on a dialog gives them a chance to recognize the paths indicating the existence of their common intellectual and experiencerelated connections. Using these common links, they work together on the interpretation and gradual detection of the signs of unacknowledged past, where ethnography and social pedagogy meet the foundations set by Helena Radlińska and Kazimiera Zawistowicz-Adamska.
  FULL TEXT STATS

Recommend this article to:

Name:
E-mail:
From:
Language:


Related articles in IndexCopernicus™
     tropy związków z twórczością i życiem Heleny Radlińskiej i Kazimiery Zawistowicz-Adamskiej. [0 related records]
     nauka jako dziedzictwo kulturowe [0 related records]
     rozpoznawanie doświadczeń [0 related records]
     rozmowa dialogiczna [0 related records]



 

Related articles

I Kamińska-Jatczak, E Skoczylas-Namielska,
Pedagogika społeczna w Uniwersytecie Łódzkim: p...
Tekst stanowi relację z wydarzenia kończącego rok jubileuszowy Uniwersytetu Łódzkiego jak i Katedry Pedagogiki Społecznej, zatytułowanego Pedagogika społeczna w Uniwersytecie Łódzkim: przeszłość – teraźniejszość – przyszłość, k...
ABSTRACT
M Kafar, A Kola,
Mistrzowie ― preliminaria. O założeniach pewne...
...
ABSTRACT
M Kafar,
Zyskiwanie samowiedzy poznawczej jako proces eduka...
...
ABSTRACT